Regulamin
REGULAMIN INTERNETOWEJ SPRZEDAŻY BILETÓW WSTĘPU DO OGRODU JAPOŃSKIEGO WE WROCŁAWIU
Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Internetowego www.ogrodjaponski-bilety.pl Klienci są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu internetowej sprzedaży biletów do Ogrodu Japońskiego oraz z Regulaminem zwiedzania Ogrodu Japońskiego.
Regulamin Sklepu Internetowego www.ogrodjaponski-bilety.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem www.ogrodjaponski-bilety.pl prowadzony jest przez ABC-Service R.Brząkała, R.Gawron, M.Nazaruk, Spółka Jawna, 53-614 Wrocław, ul Bolesławiecka 15, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu 0000005973, adres poczty elektronicznej (e-mail ogrodjaponski@abc-service.pl, tel. +48 71 354 43 54).
2. Sklep Internetowy www.ogrodjaponski-bilety.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy www.ogrodjaponski-bilety.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
4. Każdy Nabywca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Sklepu Internetowego www.ogrodjaponski-bilety.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
5. Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym www.ogrodjaponski-bilety.pl przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia
6. Sklep internetowy www.ogrodjaponski-bilety.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Biletów wstępu do Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827), Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
II. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z Usługi Elektronicznej polegającej na możliwości zawarcia Umowy Sprzedaży Biletów do Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu.
2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Klientów w Sklepie Internetowym odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Sprzedawca ma prawo zamieszczać na stronie Sklepu Internetowego treści reklamowe. Treści reklamowe, o których mowa w zdaniu poprzednim, stanowią integralną część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim materiałów.
III. ZASADY ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w niniejszym Regulaminu przez Sprzedawcę jest nieodpłatne.
2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
3.1. Komputer z dostępem do Internetu.
3.2. Dostęp do poczty elektronicznej.
3.3. Przeglądarka internetowa.
4. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Kinet zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
IV. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Biletu na warunkach podanych w jego opisie.
2. Cena Biletu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz wszelkie inne składniki.
3. Cena Biletu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Biletów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
4. W celu złożenia Zamówienia, Klient może dokonać do rejestracji Konta w Sklepie Internetowym lub złożyć zamówienie jako gość.
5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową 24 godziny na dobę przez cały rok.
V. Zawarcie Umowy Sprzedaży
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
3. Zamówienie zostaje przekazane do realizacji po dokonaniu zapłaty za bilety lub w przypadku płatności kartą, po zarejestrowaniu pozytywnego wyniku autoryzacji.
4. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 2 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
5. Na życzenie Klienta każda Umowa Sprzedaży może być potwierdzana fakturą VAT.
W celu otrzymania faktury VAT Kupujący powinien zaznaczyć w systemie rezerwacji okienko „Chcę otrzymać fakturę VAT”, podać poprawne i aktualne dane. Faktura zostanie wysłana na adres mailowy wskazany przez Kupującego w zamówieniu.
VI. ZASADY SPRZEDAŻY BILETÓW
1. Zarząd Zieleni Miejskiej we Wrocławiu ustala limit na sprzedaż biletów online w wysokości 300 szt. dziennie (po 100 biletów w przedziałach godzinowych 9:00-12:00, 12:00-15:00, 15:00-18:00). W trakcie trwania sezonu dopuszcza się zwiększenie limitu sprzedaży.
2. W sprzedaży dostępne są następujące bilety:
- normalny;
- ulgowy;
- rodzinny dla: 2 osób dorosłych oraz 2 dzieci w wieku szkolnym, 2 osób dorosłych oraz 3 dzieci w wieku szkolnym, 2 osób dorosłych oraz 4 dzieci w wieku szkolnym, 2 osób dorosłych oraz 5 dzieci w wieku szkolnym, 2 osób dorosłych oraz 6 dzieci w wieku szkolnym.
3. bilet elektroniczny ulgowy przysługuje:
- osobom do ukończenia 18 roku życia;
- uczniom szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych;
- studentom;
- emerytom,
- rencistom;
- osobom o orzeczonym stopniu niepełnosprawności lekkim lub umiarkowanym, po okazaniu przed wejściem do Ogrodu dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów uprawniających do korzystania z biletu ulgowego.
4. Dokument uprawniający do korzystania z Biletów elektronicznych ulgowych:
a) ważna legitymacja szkolna – w przypadku uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, którzy nie ukończyli 21 roku życia;
b) orzeczenie Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności lub Legitymacja Osoby Niepełnosprawnej – w przypadku dzieci i młodzieży od 7. do 18. lat, nie objętych obowiązkiem szkolnym z powodu choroby lub niepełnosprawności;
c) legitymacja emeryta lub rencisty oraz dowód osobisty – w przypadku emerytów i rencistów;
d) orzeczenie Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności lub Legitymacja Osoby Niepełnosprawnej – w przypadku osób dorosłych niepełnosprawnych; e) Wrocławska Karta Seniora – w przypadku posiadaczy Wrocławskiej Kart Seniora
5. Ceny biletów określone są w cenniku dostępnym na stronie https://zzm.wroc.pl/obiektyzzmcp/ogrod-japonski-we-wroclawiu/
4.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług określonych w Umowie Sprzedaży Biletu bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania biletu. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadku świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 14 dni od dnia wydania rzeczy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy – przed jego upływem (tj. 14 dni od dnia wydania rzeczy).
4.2. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. W szczególnych przypadkach koszt odesłania biletu do sprzedawcy w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi konsument.
4.3. W przypadku odstąpienia od umowy, o której mowa w punkcie 4.1. nastąpi zwrot kosztów zakupu za niewykorzystane usługi. Zwrot taki będzie realizowany na rachunek bankowy Klienta. W przypadku gdy płatność została dokonana przy użyciu karty płatniczej zwrot powinien zostać wykonany na rachunek karty użytej do płatności.
5. Zasady sprzedaży oraz działania Biletów.
5.1. Zakupione Bilety są wydawane Klientowi drogą e-mailową, w formacie. pdf gotowym do wydrukowania. Klient winien zakupiony Bilet wydrukować i zeskanować kod kreskowy widniejący na Bilecie w czytniku umieszczonym na bramce w Obiekcie. Bilet też można zeskanować z ekranu telefonu. Zeskanowanie kodu kreskowego oznacza wykorzystanie Biletu. Bilet uprawnia do skorzystania z usług, na jakie został wystawiony, tylko jedną osobę.
5.2. Bilet nie może być kserowany, skanowany lub kopiowany w jakikolwiek inny sposób. W przypadku wykrycia takiego procederu Bilet traci ważność, a Klient nie może rościć sobie prawa do zwrotu kosztów takiego Biletu.
5.3. Zniszczenie wydrukowanego Biletu może spowodować niemożność weryfikacji kodu kreskowanego, a w konsekwencji brak możliwości wstępu na Obiekt. W takiej sytuacji możliwe jest ponowne wydrukowanie Biletu przez Klienta (we własnym zakresie) i ponowna próba wykorzystania Biletu (zeskanowanie kodu kreskowego na bramce lub przy kasie).
5.4. Do wydruku Biletów należy używać wyłącznie białego papieru
5.5. Klient ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usługi bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadku wykorzystania Biletu, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 14 dni od dnia zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy – przed jego upływem (tj. 14 dni od dnia zawarcia umowy).
5.6. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym.
5.7. W przypadku odstąpienia od umowy, o której mowa w punkcie 5.5. nastąpi zwrot kosztów zakupu za niewykorzystane Bilety. Zwrot taki będzie realizowany na rachunek bankowy Klienta.
5.8. W przypadku gdy była do sprzedaży wystawiona faktura VAT, to w przypadku odstąpienia od umowy zostanie wystawiona faktura VAT korygująca, która zostanie wysłana w formie PDF na adres mailowy wskazany w zamówieniu.
5.9. Jednocześnie Klient potwierdza, że zostały uzgodnione warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz że warunki te zostały spełnione, a faktura ta jest zgodna.
VII. SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. Płatność za pośrednictwem serwisu Fiserv Polska S.A. właściciel marki POLCARD; (zaaferowane formy płatności to m.in. karty płatnicze Visa, MasterCard, MAESTRO wydane w Polsce, BLIK, ePrzelewy)
VIII. TRYB POSTĘPOWNIA REKLAMACYJNEGO
1. Reklamacje z tytułu niezgodności zakupionego Biletu z Umową Sprzedaży:
1.1. Podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu niezgodności Biletu z Umową Sprzedaży, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)
1.2. Zawiadomienia o niezgodności zakupionego Biletu z Umową Sprzedaży oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pomocą poczty elektronicznej na adres: ogrodjaponski@abc-service.pl
1.3. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail.
1.4. W przypadku reklamacji Klienta będącego konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem;
2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej przez Sprzedawcę:
2.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Internetowego Nabywca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ogrodjaponski@abc-service.pl lub pisemnie na adres ABC-Service R. Brząkała, R. Gawron, M. Nazaruk, Spółka Jawna ul. Bolesławiecka 15, 53-614 Wrocław
2.2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
W załączniku do regulaminu znajduje się formularz odstąpienia od umowy.
2.3. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
2.4. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
IX. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usługi bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadku wykorzystania Biletu, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 14 dni od dnia zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy – przed jego upływem (tj. 14 dni od dnia zawarcia umowy).
X. PLIKI „COOKIES”
1. Strona Sprzedawcy używa plików „cookies”. Brak zmiany po stronie Klienta ustawień przeglądarki jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie.
2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, w szczególności tych wymagających autoryzacji.
3. W ramach strony stosowane są trzy rodzaje plików „cookies”: „sesyjne”, „stałe” oraz „analityczne”.
4. „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
5. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
6. „Cookies” „analityczne” umożliwiają lepsze poznanie sposobu interakcji Klienta w zakresie zawartości strony, lepiej zorganizować jego układ. „Analityczne” „cookies” gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Klienta, typie strony, z jakiej Nabywca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Klienta na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Klienta, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
7. Nabywca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. Zmiany dokonane w Regulaminie Sklepu Internetowego przez Sprzedawcę wiążą Klienta, pod warunkiem, iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i mógł się z nimi zapoznać
3. Żadne z postanowień Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedawca deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem Internetowym, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny dla Sprzedawcy.
5. Sądowe rozstrzyganie sporów:
5.1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
5.2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.